ریمپ برای خودروهای باربری2021-07-20
فروش انواع رمپ بارگیری رمپ بارگیری سنگین رمپ بارگیری متحرک
در خودروها روزبهروز بر تعداد کنترلرهای الکترونیکی و ریزپردازندهها اضافه شد که هرکدام وظایف مختلفی دارند. کنترل این ریزپردازندهها توسط مغز خودرو صورت میگیرد که به آن ECU گفته میشود. در خودروهایی که با مشکل آلایندگی روبرو هستند، ریمپ میتواند میزان گازهای مضر را کاهش دهد و خودرو را برای دریافت معاینه فنی آماده کند. انجام ریمپ خودرو که بر کنترل موتور تأثیر می گذارد، می تواند اثرات مضری به دنبال داشته باشد. همه این ها بستگی به این دارد که چه کسی نرم افزار را نوشته است و چگونه متخصص این کار آن را بر روی خودرو پیکربندی می کند.
رمپ تخلیه عمودی
علاوه بر این، وسایل نقلیه همیشه با گارانتی ارائه می شوند و آخرین چیزی که سازنده می خواهد این است که موتورهای آسیب دیده را بازسازی یا جایگزین کند. مجموعه نکست استپ با کادری مجرب و متخصص از جوانانی با پشتکار بالا، و دارای مدارک بینالمللی و با سابقه از سال ۱۳۹۳ کارخود را آغاز نموده است. این مجموعه خدمات ریمپ ایسیو خودروی شما را با جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه ها بصورت کاملا حرفه ای انجام می دهد. همانطور که در بخش های قبلی بارها و بارها تاکید کرده ایم که فرایند ریمپ خودرو نیازمند دانش و تخصص ویژه است و در صورتی که توسط افراد بی تجربه انجام شود می تواند به آسیب های جدی در خودرو منجر گردد. ما به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین مرکز تعمیرات خودرو با بهره مندی از تیم فعال و کاردان در خدمت شما عزیزان هستیم، می توانید همین اکنون با ما با شمارههای موجود و راه های ارتباطی در اولین صفحه ی وب سایتمان در تماس باشید و راهنمایی کامل به دست آورید. رمپهای عمودی یا ایستا را نیز میتوان نوعی رمپ بارگیری متحرک سبک بهحساب آورد که به لبهی سطح بارانداز نصبشده و در حالت بسته بهشکل عمودی قرار میگیرند.
داینو گراف چیست ؟ بررسی کاربرد داینو
اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد میکنیم از بخش مقالات سایت آلفا تیونینگ دیدن کنید یا به ویکیپدیا مراجعه نمایید. مرکز تخصصی تیونینگ طاهری با کادر مجرب و حرفه ای سرویس های چیپ تیونینیگ ، سوپر تیونینگ و توربوشارژر را ارایه می دهد.
با این حال از طریق ریمپمیتوان بسیاری از این محدودیتها را رفع کرد که به بهبود شتاب و کشش و حتی رفع محدودیت سرعت منجر میشود. چرا که به خصوص در مورد خودروهای توربو٬ شاهد پاشش سوخت بیش از حد در راستای خنک کاری محفظه احتراق هستیم که این مورد نیز پس از تغییرات نرم افزاری قابل اصطلاح است. ریمپ خودرو که به آن تیونینگ ECU نیز گفته میشود، با اصلاح و ایجاد تغییرات نرم افزاری در کامپیوتر اتومبیل، عملکرد بخشهای مختلف آن را ارتقا میدهد. ریمپ خودرو در واقع به منظور بهبود عملکرد و کارایی موتور انجام میشود و تغییراتی را در بخش نرم افزاری موتور ایجاد میکند تا میزان شتاب، قدرت و توان آن افزایش پیدا کند. ریمپ خودرو به فرآیند تغییر و بهینهسازی نرمافزارهای موجود در واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو اشاره دارد.
در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوریها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن میرسانیم و تجربهای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان میآوریم. در بسیاری از موارد، حتی خودروهایی که به دلیل آلایندگی مردود شدهاند، با انجام ریمپ موفق به دریافت گواهی معاینه فنی میشوند. این نشان میدهد که ریمپ، نهتنها تاثیر منفی ندارد، بلکه میتواند عملکرد موتور را بهبود بخشد و خودرو را از لحاظ زیستمحیطی سازگارتر کند. به عنوان دیگر فواید ریمپ می توان گفت که در بسیاری از موارد، ریمپ خودرو قابل برگشت می باشد. بنابراین، اگر ترجیح می دهید که نرم افزار اصلی نصب شده بر روی ماشین را که در هنگام خرید خودرو اقساطی ایران خودرو و یا دیگر شرکت های تولیدی بر روی آن وجود داشته است را برگردانید، این کار به راحتی انجام می شود. البته گفتنی است که این برگشت، گارانتی را که باطل کرده اید، را باز نمی گرداند.
خودرو با برنامه ریزی جدید تست می گردد تا عملکرد موتور مورد بررسی قرار گیرد. مپ ایسیو (کامپیوتر) به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، حذف ناک و . ریمپ کردن خودرو هزینه خیلی بالایی ندارد و راهی نسبتاً کمهزینه برای بهبود عملکرد خودرو و افزایش شتاب و کشش آن محسوب میشود. در این بین دیوایس های GENIUS و TRASDATA ساپورت کاملی از کلیه خودروهای تجاری و کار به عمل می آورند.تنها نقطه ضعف دستگاه فوق قیمت فوق العاده گران و ماژول های هزینه بر دستگاه است همچنین دستگاه فوق کارکرد آنلاین داشته و لایسنس های گوناگونی دارد. در نهایت نرم افزار EVO-RACE برای پیدا کردن بهینه و با سهولت جداول و ماتریس های هگزادسیمال فریمور ایسیو بسیار کمک کننده است.
عیب یابی، تعمیر و پروگرام کامپیوتر (ایسیو) وسایل نقلیه سنگین ⭕
این شرکت ضمن طراحی تخصصی، نصب و خدمات پس از فروش رمپ بارگیری را نیز ارائه کرده و خط تولید خود را به مدرنترین ماشینآلات مجهز کرده است. برای مثال خودروهایی که قصد دارند در مسابقات رانندگی شرکت کنند، نیاز دارند تا برای پیروزی در این مسابقات از توان حداکثری موتور استفاده کنند. استفاده از این توان حداکثری برای مدتی طولانی میتواند به اجزای داخلی موتور آسیب وارد کند ولی در مسابقات اتومبیلرانی برای استفاده از حداکثر توان موتور معمولا ECU را ریمپ میکنند. یکی از مواردی که با استفاده از ریمپ ECU میتوان انجام داد، رفع محدودیتهای دور موتور و سرعت برای خودرو است. محدودیتهای دور موتور و سرعت خودرو محدودیتهایی هستند که از طرف کارخانه سازنده برای خودروی مربوطه در نظر گرفته شدهاند. هر عاملی که موجب بروز رفتارهای نامطلوب در عملکرد خودرو گردد ایراد نرم افزاری می باشد.
امکان بازگشت به تنظیمات کارخانه، یکی از مزایای ریمپ خودرو است که برای رانندگان اطمینان خاطر بیشتری ایجاد میکند. از سویی دیگر معایبی نظیر نیاز به سرویس بیشتر، نیاز به استفاده از مکملهای سوخت، باطل شدن گارانتی و احتمال آسیب دیدن موتور را در صورت انجام ریمپ خودرو توضیح دادیم. برای این منظور بهینهسازی سوخترسانی با ریمپ، تاثیر ریمپ در سیستم سوپاپ متغیر خودرو، تاثیر ریمپ در سیستم جرقهزنی و رفع محدودیتهای دور موتور و سرعت را بیان کردیم. برای ریمپ کردن خودرو، لازم است دانش اولیهای در مورد ECU و نحوه عملکرد آن داشته باشید. اصول اولیه تیونینگ موتور خودرو را بدانید و مفاهیمی مثل نسبت هوا به سوخت، زمانبندی احتراق و انتقال سوخت را به درستی متوجه شوید.
این موضوع با توجه به اینکه ترکیب بهینهای از هوا و سوخت را برای مرحله انفجار یا قدرت در اختیار موتور قرار میدهد، باعث افزایش قدرت خروجی موتور میشود. از سویی دیگر مخلوط هوا و سوخت برای اینکه بتوانند انفجار مناسبی را در سیلندر ایجاد کنند، نیاز دارد تا در زمان مناسبی با کمک جرقه ایجاد شده توسط شمع خودرو منفجر شوند. بنابراین هماهنگی بین میزان ترکیب سوخت و هوا و زمان جرقه در خودرو باعث افزایش راندمان خودرو میشود. برای درک بهتر این موضوع در ابتدا بهتر است مختصری از چهار مرحله در موتور را شرح دهیم. ریمپ یکی از فناوریهای پیشرفته در حوزه خودرو است که با هدف بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت، استفاده از توان موتور را بهینه میکند.
اطلاعات جدید که شامل تنظیمات بهینهشده هستند، به ECU منتقل میشوند و نرمافزار موتور به روز میشود. بازنویسی ECU باید با دقت بالا انجام شود، زیرا هرگونه خطا در این مرحله میتواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد خودرو شود. بنابراین، استفاده از تجهیزات پیشرفته و تخصص کافی در این مرحله از اهمیت ویژهای برخوردار است. از طریق دستگاههای برنامهنویسی یا اسکینرهای مخصوص، نقشههای نرمافزاری و پارامترهای مختلفی که عملکرد موتور را کنترل میکنند، از ECU خوانده میشوند. این دادهها شامل تنظیماتی مانند سوخترسانی، زمانبندی جرقه، فشار توربو، و دیگر عوامل مؤثر بر عملکرد موتور هستند.
در خودروهای مدرن، ECU های سطح شیب دار نقش مهمی در تضمین عملکرد ایمن و قابل اعتماد سیستم های رمپ هیدرولیک ایفا می کنند. با نظارت و تنظیم موقعیت سطح شیب دار، ECU های سطح شیب دار می توانند به جلوگیری از تصادفات کمک کرده و اطمینان حاصل کنند که وسیله نقلیه به طور ایمن و موثر بالا یا پایین می آید. چه یک مکانیک DIY باشید که روی ماشین خود کار می کند یا یک حرفه ای در صنعت خودروسازی، درک مزایا و معایب رمپ خودرو و نقش ECU سطح شیب دار می تواند به شما در انتخاب تجهیزات مناسب و اطمینان از عملکرد ایمن و موثر کمک کند. رمپ ECU یا واحد کنترل الکترونیکی دستگاهی است که برای کنترل عملکرد سیستم رمپ هیدرولیک در خودروهای مدرن استفاده می شود. ECU رمپ وظیفه نظارت و تنظیم موقعیت رمپ را بر عهده دارد و از ایمن و پایدار بودن آن در حین استفاده اطمینان حاصل می کند.
پاسخ به سوالات متداول ریمپ ایسیو خودرو
همچنین می توانید با مطالعه مطالب این وبسایت، هر چه بیشتر بر دانش خودرویی خود اضافه کنید. اگر می خواهید درست مانند یک تعمیرکار حرفه ای از خودرو خود مراقبت کنید و بر عمر آن بیافزائید، حتما مطالب وبلاگ امدادیاب هوشمند را دنبال کنید. اما هزینه ریمپ استیج دو یک دنا حداکثر 850 هزار تومان می باشد اما معمولی ترین کیت هدرز دنا حداقل 4 میلیون تومان ارزش دارد. این موضوع یعنی اینکه رفتار رانندگی در جوانان و سالمندان (زن, مرد, دختر, پسر) بسیار متفاوت می باشد. اکثر جوانان رانندگی پرهیجان و سرعتی را می پسندند درحالی که اکثر افراد مسن، رانندگی آرام و معمولی دارند. جهت حفظ مدیریت زمانبندیمجموعه ما برای آماده سازیبه موقع سفارشات ساخت و نصبلطفا 7 الی 10 روز جلوتر به صورت تلفنی یا آنلاینسفارش یا وقت نصب خود را رزرو و ثبت کنید.
توجه بفرمایید اگر DPF Regeneration یا بازسازی DPF به درستی انجام نشود منجر به ایجاد دوده ای (Soot) می شود که بر کارایی و مصرف سوخت تأثیر می گذارد و در صورت عدم توجه به DPF مسدود می شود و در نهایت می تواند صدمه ای بسیار گران به سایر اجزای موتور وارد کند. DPF مسدود شده همچنین به طور بالقوه خطرناک است زیرا می تواند باعث گرم شدن بیش از حد در سیستم اگزوز و ایجاد خطر آتش سوزی شود. برای جلوگیری از این آسیب ، بیشتر وسایل نقلیه جدید در این مرحله وارد حالت ایمنی “Limp Home” می شوند ، به این معنی که وسیله نقلیه حداقل توان کافی برای حرکت را استفاده می کنند و حداقل توان ممکن ایجاد می شود. انتخاب ریمپ بهعنوان یک راهکار مؤثر برای بهبود راندمان خودرو، نهتنها به کاهش هزینههای سوخت و تعمیرات کمک میکند، بلکه تجربهای مطمئنتر و لذتبخشتر از رانندگی را ارائه میدهد. تیم متخصص سهیل تیونینگ با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بهروز، خدماتی ارائه میدهد که تضمینکننده رضایت و آرامش خاطر مشتریان است.
اگرچه هدف اصلی ریمپ در بسیاری از موارد افزایش قدرت موتور است، اما میتوان از این فرآیند برای کاهش مصرف سوخت نیز استفاده کرد. با تنظیم دقیقتر نقشههای سوخترسانی در دورهای پایین و بهینهسازی کارکرد موتور در حالتهای اقتصادی، خودرو میتواند در شرایط رانندگی شهری و روزمره، مصرف سوخت کمتری داشته باشد. این امر بهویژه برای رانندگانی که به دنبال ترکیبی از عملکرد بهتر و کاهش هزینههای سوخت هستند، یک مزیت بزرگ محسوب میشود. یکی از مهمترین دلایلی که افراد به ریمپ ایسیو خودرو روی میآورند، افزایش شتاب و توان موتور است. با ریمپ خودرو، تنظیمات انژکتورها بهگونهای تغییر میکنند که سوخت بیشتری پاشش میشود. این افزایش در سوخت رسانی، باعث میشود که شتاب خودرو به طور محسوسی افزایش یابد و رانندگی اسپرت تری تجربه شود.
برای سرعت نیز در برخی از خودروها محدودیتهایی برای حفظ ایمنی راننده و سرنشینان خودرو در نظر گرفته میشود. مسئولیت تنظیم تغییرات وسایل نقلیه را بر عهده گرفته است، چگونه این تنظیمات را بر روی خودرو اعمال می کند. برای مثال لرزش درجای موتور ناشی از خرابی دسته موتور (ایراد مکانیکی)، خرابی انژکتور یا ضعف شمع (ایراد برق و الکترونیکی) و نهایتاً ایراد نرم افزاری که با اصلاح دور درجا برطرف می گردد. تغییر جداول بوست توربو شارژ و افزایش بوست توربو به منظور افزایش توان در محدوده عملکردی ایمن توربو شارژو راندمان بهینه به منظور افزایش توان موتور. با تصحیح نسبت سوخت به هوا AFR و تنظیم آن بر اساس ماکسیمم توان و اصلاح زمان جرقه (آوانس) و رعایت برخی نکات (که در دوره ها آموزش داده می شود.) توان خودرو بدون هیچ فشاری افزایش می یابد.مباحث آموزشی دوره ها را در صفحه اموزش ریمپ پیگیری کنید. شغل برق خودرو، یکی از مشاغل فنی و تخصصی در صنعت خودروسازی است که مسئولیت آن عیب یابی و تعمیر سیستم های الکتریکی و الکترونیکی خودروها می باشد.
داک لولر دستی یا مینی در ابعاد کوچک و بهمنظور انتقال بارهای سبک ساخته میشود. این رمپ برای حرکت به نیروی انسانی نیاز دارد که از طریق اهرمهای تعبیهشده به آن اعمال میشود. نیروی اعمالشده از طریق دست میتواند بهصورت تماما مکانیکی یا به کمک مکانیسم هیدرولیکی به صفحه منتقل شود. درصورتیکه صفحهی رمپ بارگیری بدون لبه و بهصورت یکپارچه ساخته شود، قابلیت تنظیم دقیق ارتفاع آن کمی کاهش مییابد. بااینحال درصورت استفاده از مکانیسمهای الکتریکی و الکترونیکی، میتوان منتهیالیه صفحه را به یک سنسور مجهز کرد تا بهصورت خود سطح روبهرویی خود را تشخیص داده و با توقف در نقطهی مشخص، اتصال صفحه را برقرار کند.
برای درک بهتر این موضوع در ادامه این مطلب از مجله فرادرس تغییراتی که با ریمپ در قسمتهای سوخترسانی و جرقهزنی خودرو ایجاد میشود را بهطور جداگانه شرح میدهیم. ریمپ خودرو با تغییراتی که در نحوه کارکرد قسمتهای مختلف خودرو اعمال میکند، میتواند تغییرات قابلتوجهی را در نحوه عملکرد خودرو ایجاد کند. اینگونه تغییرات دارای مزایا و معایب مختلفی است که در ادامه هر کدام از مزایا و معایب ریمپ خودرو را بهطور جداگانه شرح میدهیم. در یک خودرو، پارامترهایی مانند زمانبندی جرقه، مقدار سوخترسانی، فشار توربو، و محدودیتهای سرعت توسط ECU کنترل میشوند. این پارامترها بهطور استاندارد توسط سازندگان خودرو برای دستیابی به تعادلی بین عملکرد، مصرف سوخت و دوام موتور تنظیم شدهاند.
مزایای ریمپ
در این روش برنامه ریزی یا پروگرام کردن ایسیو از طریق اتصال به پین های ایسیو صورت می پذیرد. از جمله این جداول می توان به زمان بندی جرقه زنی، میزان پاشش سوخت توسط انژکتور، پارامترهای کنترلی سنسور اکسیژن و … اشاره کرد. به طور کلی، یک متخصص ریمپینگ حرفه ای می تواند درآمدی بین 10 تا 50 میلیون تومان در ماه کسب کند، بسته به میزان تخصص، تعداد مشتریان و نوع خدمات ارائه شده. برای مشاهده اطلاعات دقیق تر و جدول قیمت ریمپ بر روی آیکون زیر کلیک فرمایید یا از طریق منو به صفحه قیمت انواع ریمپ مراجعه فرمایید. با شرکت در دوره های تخصصی آکادمی فنی نو در دپارتمان مکانیک، دپارتمان کامپیوتر، دپارتمان تاسیسات، دپارتمان برق، دپارتمان معماری و دپارتمان حسابداری برای آینده بازار کار خود تصمیم بگیرید.
قبل از شروع فرآیند ریمپ، خودرو باید به دقت توسط یک متخصص مورد بررسی قرار گیرد تا مطمئن شود که تمامی اجزای فنی خودرو در وضعیت مناسبی هستند. هرگونه مشکل فنی در بخشهای مرتبط با موتور، سیستم سوخترسانی، یا سیستم خنککننده باید قبل از انجام ریمپ برطرف شود. این مرحله شامل اتصال تجهیزات مخصوص به پورت OBD (On-Board Diagnostics) خودرو است. طبق اعلام سازمان استانداردهای جهانی، خودروسازها هرسال موظف به رعایت قوانین آلایندگی سختگیرانه تر نسبت به سال گذشته هستند. این یک چالش همیشگی برای خودروسازها می باشد که همیشه باید تکنولوژی خودروهای خود را طوری تنظیم کنند که همزمان با قدرت بالا، مصرف سوخت و آلایندگی پایین تری نسبت به خودروهای قدیمی تر داشته باشد. اما ضعف اساسی این خودرو در شتاب شروع حرکت، تاخیر پدال گاز، عکس العمل نامناسب گیربکس در سرعت های پایین، بنزین های کم کیفیت و … میباشد که شما با برطرف کردن این ایرادات، رانندگی لذت بخشی را تجربه می کنید.
این فرآیند، با تنظیم دقیق پارامترهای موتور، به افزایش توان، کاهش مصرف سوخت، و بهبود تجربه رانندگی کمک میکند. از جنبه زیستمحیطی نیز، ریمپ با کاهش آلایندگیهای تولیدشده توسط خودرو، احتمال رد شدن در معاینه فنی را به حداقل میرساند. در سهیل تیونینگ، تمامی مراحل ریمپ با دقت و براساس استانداردهای بهینهسازی انجام میشود تا مشتریان ضمن بهبود عملکرد خودرو، از موفقیت در معاینه فنی نیز اطمینان حاصل کنند. در فرآیند ریمپ، یک متخصص با استفاده از تجهیزات مخصوص، نقشههای موجود در ECU را استخراج کرده و آنها را تغییر میدهد. این تغییرات ممکن است شامل افزایش میزان سوخترسانی در دورهای بالا، بهبود زمانبندی جرقه برای افزایش قدرت، یا افزایش فشار توربو باشد. پس از اعمال این تغییرات، نقشههای جدید به ECU بارگذاری میشوند و عملکرد موتور به شکل مطلوبتری تغییر میکند.
در این مرحله، پارامترهای مختلفی که میتوانند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارند، مورد بررسی قرار میگیرند. بسته به نیاز راننده و نوع خودرو، متخصصان تصمیم میگیرند که کدام پارامترها نیاز به تغییر دارند. برای مثال، اگر هدف افزایش قدرت و گشتاور باشد، تنظیمات مربوط به فشار توربو و سوخترسانی تغییر خواهند کرد. همچنین در صورتی که هدف کاهش مصرف سوخت در رانندگی شهری باشد، تنظیمات موتور به نحوی تغییر مییابند که در دورهای پایین بهینهتر عمل کند. ریمپ ایسیو تنظیماتی نرم افزاری می باشد که به جای نرم افزار موجود روی ECU ماشین قرار می گیرد. مپ ایسیو کاملا موتور خودرو را تحت کنترل میگیرد و هنگامی که ریمپ ایسیو جای آن قرار بگیرد تاثیر خیلی زیاد و قابل توجهی در شتاب، مصرف سوخت، ناک و .
واحد کنترل موتور به عنوان مغز خودرو شناخته می شود و تمامی عملکردهای موتور را مدیریت می کند. ریمپینگ شامل تغییر پارامترهای مختلف مانند نسبت سوخت به هوا، فشار توربوشارژر، زمان بندی احتراق و دیگر پارامترهای مربوط به موتور است. مرحله دوم و فراتر از آن، معمولا شامل تغییرات بیشتر نرم افزاری و همچنین سخت افزار می باشد مانند به کار بردن سیستم اگزوز جدید و پمپ سوخت پرفشار. همینطور در گام های بعدی معمولاً به کار تهاجمی بیشتری نیاز است که البته نسبت به مراحل ابتدایی نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری دارد. البته ریمپ خودرو، به سادگی دانلود نرم افزار به صورت آنلاین و انجام آن توسط خودتان نیست. شما باید ماشین تان را به یک متخصص آموزش دیده تحویل دهید تا این کار را به درستی انجام دهد.
توجه داشته باشید تشخیص ایراد نرم افزاری از ایرادات برقی و مکانیکی کار راحتی نمی باشد. در برخی از خودروها با توجه به محدودیت های زیاد در نظر گرفته شده برای آلایندگی٬ موتور علیرغم پتانسیل خود نمیتواند حداکثر عملکرد را اراپه دهد. شاهد این مدعا افت محسوس عملکرد خودروهای مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری تی یو ۵ در نسخه های جدید نسبت به مدل های اولیه فرانسوی است. از آن جا خودروهای کار به منظور کارکرد مداوم و طی کردن مسافت های طولانی طراحی شده اند و گاها شرایط کاری سختی را تجربه می کنند نیازمند پیش نیازهای خاصی مانند سوخت با کیفیت، افزودنی های سوخت و روغن مانند ادبلو و … برای کارکرد صحیح هستند. از این رو لازم است پیش از هر اقدامی نسبت به نرم افزار معرفی شده توسط تکنسین های این حوزه اطلاعات لازم را کسب کنید. شرکت های تخصصی در این حوزه وجود دارند که با تولید نرم افزارهای ECU مطمئن، معمولا آن را برای یک سال یا بیشتر روی بسیاری از وسایل نقلیه آزمایش کرده و در صورت لزوم آن را تغییر می دهند.
ECU رمپ نقش مهمی در تضمین عملکرد ایمن و پایدار سیستم های رمپ هیدرولیک در خودروهای مدرن ایفا می کند. البته اگرچه بسیاری از آن ها کاملا ایمن هستند اما نیاز است تا شما مراقبت بیشتری را برای نگهداری از خودروی خود انجام دهید. همچنین به عنوان یک قاعده کلی می توان گفت که هرچه قدرت بیشتری از ریمپ خودرو دریافت کنید، قابلیت اطمینان ماشین شما تحت تاثیر بیشتری قرار خواهد گرفت. همینطور با انجام این تغییرات، موتور خودرو می تواند پاسخگوتر شود و به راننده اجازه دهد راحت تر سبقت بگیرد. این همچنین می تواند تعداد تغییرات دنده ای که راننده باید انجام دهد را کاهش داده و این فرصت را فراهم آورد که در موقعیت هایی که ماشین به گشتاور بیشتری نیاز دارد، راننده بتواند بدون تغییر به دنده های پایین تر، خودرو را مدیریت کند.
ریمپ خودرو تصمیمی است که باید با دقت و با مشاوره از افراد متخصص گرفته شود. این فرآیند میتواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما معایب و ریسکهای خود را نیز دارد. با استفاده از ریمپ می توان ایسیو خودرو که به عنوان واحد کنترل الکترونیکی است برنامه ریزی کرد و متناسب با شرایط موجود، تغییرات لازم را در اولویت قرار داد. در حالت کلی ریمپ می تواند یک گزینه ی ایده ال برای افزایش کارایی خودرو در نظر گرفته شود ولی اگر اقدامات لازم توسط فرد کم تجربه و یا غیر حرفه ای دنبال شود در این غیر این صورت می تواند آسیب جدی به خودرو وارد شود. نسبت استوکیومتریک به ترکیب مناسب هوا و سوخت برای بهینهترین حالت احتراق گفته میشود. اگر ریمپ ایسیو به شکل اصولی انجام نشود، ممکن است این نسبت بر هم خورده و منجر به احتراق ناقص شود.
- {
- پیش از پرداخت به rimap، ابتدا باید با ECU خودرو آشنا شویم زیرا ریمپ صرفاً از طریق این قطعه انجام میشود. |}
- خودرو با برنامه ریزی جدید تست می گردد تا عملکرد موتور مورد بررسی قرار گیرد.
- ریمپ این امکان را فراهم میکند که خودرو بهطور دقیق بر اساس نیازها و ترجیحات راننده تنظیم شود.
- ECU ها معمولاً عملکرد موتور را برای بهبود قابلیت اطمینان، آلایندگی و مصرف سوخت تا مقدار مشخصی محدود میکنند. {
- در کنار مزایایی که ریمپ خودرو دارد، این اقدام دارای معایبی نیز هست که در ادامه برخی از آنها را شرح میدهیم. |}{
- پس نتیجه میگیریم که اگر ریمپ توسط افراد حرفه ای که هم بر روی موتور و هم نرم افزار اطلاعات کامل دارند، انجام شود، قطعا باعث آسیب نشده حتی باعث سلامت کارکرد موتور، کم شدن استهلاک موتور و سواری لذت بخش نیز می شود. |}
رمپ بارگیری هیدرولیک
|}از مزایای ریمپ میتوان به این نکته توجه کرد که نیازی به ارتقاء هیچ یک از جنبه های فیزیکی خودرو ندارید. شما حتی اگر پنچرگیری لاستیک اتومبیل خود را توسط یک فرد غیر متخصص انجام دهید قطعا به مشکل برخواهید خورد. به وزن لیفتراکها بههمراه بارشان بستگی داشته و حتی رمپ دستی هم میتواند برای شما مناسب باشد. پیش از هر چیز باید بدانید که رمپ بارگیری یا تخلیه با نامهای دیگری مانند داک لولر (Dock Leveler)، هم سطح کننده نیز در بازار و صنعت شناخته میشود. شکل کلی اضلاع کناری آن در حالت باز مثلثی و سطح آن نیز یک صفحهی مستطیلی است.
انجام این کار توسط افرار غیرمتخصص می تواند آثار زیان باری به همراه داشته باشد. برای مثال از سال 99 شاهد ورود ایسیوهای جدید AECS و Kesens با دریچه گاز برقی بودیم و این روند با ورود ایسیوهای ECI و S2 و SB16 ادامه یافته. در حال حاضر فعلا پروگرامرهای داخلی از این ایسیوها پشتیانی می کنند که گاهی شاهد عملکرد همراه با خطای آنها هستیم. پیش از پرداخت به rimap، ابتدا باید با ECU خودرو آشنا شویم زیرا ریمپ صرفاً از طریق این قطعه انجام میشود. از این رو پس از خرید خودرو اقساطی تحویل فوری دیگر نگرانی از عدم برگشت پذیر بودن آن نخواهید داشت. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
ریمپینگ خودرو با بهبود عملکرد و کارایی خودروها می تواند درآمد قابل توجهی برای متخصصین این حوزه به همراه داشته باشد. از طرف دیگر، برق کاری خودرو با تقاضای بالا و فرصت های یادگیری مداوم، یکی از مشاغل پایدار و رضایت بخش در صنعت خودروسازی است. با این حال، هر دو شغل دارای چالش ها و خطرات خاص خود هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نامآورترین و معتبرترین مجموعههای این حوزه در منطقه شناخته میشود. ما با بهرهگیری از تیمی حرفهای از متخصصان و علاقهمندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه میدهیم.
همانطور که توضیح دادیم، خودروسازان در عرضه خودروهای خود با محدودیتهایی مثل رعایت قوانین آلایندگی مواجه هستند و به همین دلیل، عملکرد موتور را محدود میکنند. همچنین سازندگان میخواهند طول عمر پیشرانه را به حداکثر برسانند از و خرابیهای زودرس احتمالی جلوگیری کنند. به همین دلیل، نرمافزار پیشفرض ECU بهگونهای تنظیم میشود که حداکثر فشار را روی پیشرانه وارد نکند. علاوه بر این، ازآنجاییکه خودروسازان خودروهای خود را با گارانتی عرضه میکنند و میخواهند در دوران گارانتی با کمترین مراجعه ممکن برای خرابی و تعمیرات مواجه شوند، عملکرد موتور را در سطح حداکثری تنظیم نمیکنند تا از فشار روی قطعات کاسته شود. ریمپ کردن یک فرآیند تخصصی است که نیاز به تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بالا دارد.
ECU سیستم کامپیوتری پیشرفتهای است که عملکردهای مختلف موتور را مدیریت و کنترل میکند. این سیستم شامل مجموعهای از سنسورها و پارامترهاست که اطلاعات مربوط به وضعیت موتور را دریافت و بر اساس آنها تصمیمگیری میکند. ریمپ به فرآیندی گفته میشود که در آن نقشههای موجود در این واحد بهینهسازی یا تغییر داده میشود تا عملکرد خودرو بهتر و متناسب با نیازهای خاص راننده بهبود یابد. ممکن است تاکنون فرایند چیپ سوپر را شنیده اید و یا مطالبی در مورد آن خوانده اید، در برخی از مواقع نیز افراد تصور می کنند که ریمپ خودرو همان فرایند جیپ سوپر است در حالی که این دو روش به طور کامل با هم فرق دارند. در فرایند ریمپ تغییراتی با توجه به موقعیت فعلی به صورت نرم افزاری بر روی چیپ اصلی اعمال می شود، در حالی که سوپر چیپ به قطعات الکترونیکی اطلاق می شود که در کنار ایسیو خودرو قرار می گیرد.
معمولاً ریمپ ایسیو به منظور افزایش شتاب و عملکرد موتور خودرو انجام میشود، که این امر منجر به وارد آمدن فشار مضاعف به موتور خودرو میشود. به دلیل افزایش پاشش سوخت و تغییرات تنظیمات موتور، موتور با فشار بیشتری کار میکند که در طولانیمدت ممکن است به قطعات داخلی موتور آسیب برساند. این آسیبها میتوانند شامل افزایش استهلاک و احتمال خرابیهایی نظیر سوختن واشر سرسیلندر باشند که هزینههای زیادی به همراه دارند. ایسیو یا کامپیوتر موتور، رایانه کوچکی است که وظیفه کنترل موتور خودرو را برعهده دارد.این قطعه بصورت برنامه ریزی شده در خودرو استفاده میگردد. در تنظیمات نرم افزاری ایسیو باید شرایط آب و هوایی، قوانین آلایندگی، محدودیتها و کیفیت متفاوت سوخت در نظر گرفته شود.
متخصصان با استفاده از دستگاههای تست و آنالیز، عملکرد خودرو را ارزیابی کرده و مطمئن میشوند که تغییرات در جهت بهبود قدرت، گشتاور و مصرف سوخت موثر بودهاند. در این مرحله همچنین باید بررسی شود که هیچگونه خطا یا مشکل فنی در عملکرد موتور وجود نداشته باشد. از جمله مهمترین معایب در این حالت افزایش میزان استهلاک خودرو و همچنین افزایش میزان سوخت آن می باشد. در برخی از مواقع نیز مشاهده شده است که ریمپ بی کیفیت انجام شده بر خودرو توانسته است آسیب جدی بر بخش های محرک خودرو داشته باشد. ریمپ خودرو با ایجاد تغییراتی در زمان جرقه شمعها میتواند باعث تغییراتی مثبت در نحوه کارکرد موتور و افزایش قدرت موتور شود.
این شغل دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به تفصیل به آن ها می پردازیم. به دلیل تحریم های بین الملی جهت دریافت کد سوییچ حذف سیستم ضد سرقت و ایموبلایزر در برخی موارد الزامیست بنابراین با تهمیدات خاصی و با دارا بودن لینک های قوی تعریف سوییچ خودرو سنگین و حذف ایموبلایزر توسط مهندس داوود کلایی و مجموعه اسپید چیپ-ریمپ چیپ قابل انجام است. حتی اگر بازسازی به صورت صحیح انجام شود با گذشت زمان باقی مانده خاکستر در DPF تشکیل می شود و همین تأثیر در نهایت باعث می شود که DPF مسدود شود. به همین دلیل ، DPF توسط تولید کنندگان وسایل نقلیه مانند لنت ترمز یا فیلترهای هوا و غیره به عنوان یک کالای به اصطلاح مصرفی قابل طبقه بندی طبقه بندی می شود و تحت ضمانت قرار نمی گیرد. توجه بفرمایید برای احیاء این سامانه نیاز است که وسیله نقلیه با سرعت ثابت در جاده های باز به طور مثال بزرگراه با دور موتور در حدود 2500 دور در دقیقه به مدت دقیقه حداقل یک بار در ماه رانده شود این نکته برای وسایل نقلیه ای است که به دلایلی کم مورد استفاده قرار می گیرند.
بنابراین برنامههایی که برای ایجاد جرقه در شرایط کارکردی متفاوت در ECU تعبیه شدهاند نیز با ریمپ خودرو تغییر میکند. مشکلات سخت افزاری، بروز عیب در برد ایسیو خودرو،ایرادات نرم افزاری و برنامه (Firmware) کامپیوترهای خودرویی از مشکلات شایع خودروهای سنگین که باعث اختلال در عملکرد صحیح وسیله نقلیه و یا حتی از کار افتادن آن می شوند. خوشبختانه با بهره گیری از آخرین نرم افزارها، دستگاه های عیب یاب، تسترها و پروگرمرهای اختصاصی قابلیت رفع و رجوع کلیه ایرادات فوق وجود دارد. اما یکی از بزرگترین معایب ریمپ این است که ممکن است ضمانت خودرو را باطل کند. بسیاری از شرکتهای خودروسازی، ریمپ و تغییرات نرمافزاری در ECU را نوعی دستکاری در خودرو تلقی میکنند که موجب ابطال گارانتی میشود.
{سیستم مدیریت کیفیت
|}در نهایت با انواع روشهای ریمپ، ابزارهای سختافزاری و نرمافزاری آن آشنا شوید. ممکن است این سوال مطرح شود که چرا شرکت سازنده خودرو ریمپ را انجام نمیدهد. در جواب این سوال باید به این موارد توجه کنید که شرکتهای سازنده نیاز دارند تا استانداردهایی در ارتباط با میزان انتشار آلایندههای زیست محیطی، مصرف سوخت و دیگر مواردی از قبیل شرایط اقلیمی مختلف برای کارکرد بهینه موتور را رعایت کنند. بنابراین شرکتهای خودروسازی معمولا با توجه به رعایت این موارد سعی میکنند تا ECU خودرو را بهگونهای برنامهریزی کنند تا مطابق با استاندارهای موردنظر باشد. ریمپ به معنای بازنویسی، تغییر، افزایش و یا کاهش پارامترهای موجود در جداول مورد نظر در برنامه ECU با اهدافی همچون کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان خودرو، افزایش شتاب، افزایش حداکثر سرعت و … خودرو است.
{چرا برنامه فابریک ایسیو باید ریمپ شود؟
|}آخرین مرحله در فرآیند ریمپ، اطمینان از سلامت کامل موتور و سیستمهای مرتبط با آن است. پس از اعمال تغییرات و تستهای نهایی، متخصصان باید مطمئن شوند که هیچ گونه مشکلی در عملکرد موتور، سیستم سوخترسانی، و سیستمهای خنککننده وجود ندارد. همچنین، وضعیت آلایندگی خودرو نیز باید بررسی شود تا مطمئن شود که تغییرات انجام شده بر رعایت استانداردهای محیطزیستی تأثیر منفی نگذاشتهاند. مجموعه نکست استپ با هدف ارتقا کیفیت رانندگی در خودرو های موجود در ایران، فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد. تمامی خدمات نرم افزاری مجموعه نکست استپ با دو سال گارانتی کتبی و آفر های ویژه می باشد. پس متصدی ریمپ باید بداند و تشخیص بدهد، که کدام استیج ریمپی را روی چه ماشینی با چه مدل موتور(انجینی) و چه لوازم افترمارکتی انجام دهد.همانطور که در متن های بالا توضیح داده شد، ریمپ یکی از شاخه های تیونینگ می باشد که سبب رفع ایرادات نرم افزاری میشود.
در ریمپ خودرو، برنامهریزی سفارشیسازی شدهای روی ایسیو نصب میشود تا توان، شتاب، و مصرف سوخت خودرو بر اساس نیازهای راننده تنظیم گردد. با تغییرات نرمافزاری، میتوان راندمان خودرو را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید؛ اما این تغییرات همیشه بدون عوارض نیستند و معایبی نیز به همراه دارند. همانطور که توضیح دادیم، ECU کنترل تمام قسمتهای الکترونیکی خودرو را در اختیار دارد. در ریمپ اما تنظیمات ECU تغییر داده میشود و نرمافزار پیشفرض سازنده با نرمافزار جدیدی جایگزین میشود که این تنظیمات و نرمافزار جدید مطابق با خواست مالک سفارشیسازی خواهد شد. این اقدام ساده، با رفع محدودیتهایی که سازنده از طریق ECU برای موتور اعمال کرده، حداکثر عملکرد پیشرانه را آزاد کرده و عملکرد خودرو را به میزان قابلتوجهی بهبود میبخشد.
{سازگاری با سوخت بی کیفیت
|}در کشور ما، یکی از مشکلات اصلی خودروها ناک زدن موتور به دلیل پایین بودن عدد اکتان بنزین است. عدد اکتان پایین باعث میشود سوخت بهطور کامل نسوزد و فشار غیرضروری بر موتور وارد شود. ریمپ خودرو میتواند با تغییر تنظیمات ECU و تطبیق آن با شرایط سوخت موجود، این مشکل را برطرف کند. این کار نهتنها عملکرد خودرو را بهبود میبخشد بلکه عمر موتور را نیز افزایش میدهد. برای دستیابی به راندمان بهینه موتور زمان جرقه توسط ECU موتور تنظیم میشود تا بتواند قدرت و شتاب موردنیاز را در شرایط متنوع رانندگی تامین کند.
برای انجام ریمپ خودرو لازم است تا نرمافزار موردنظر با استفاده از لپتاپ و از طریق درگاه OBD به ECU منتقل شود. درگاه OBD قسمتی از خودرو است که تکنسینها با اتصال دستگاه دیاگ به آن، عیبیابی خودرو را انجام میدهند. ریمپ خودرو به این صورت انجام میشود که نرمافزار جدید به ECU وارد میشود و این نرمافزار بهجای نرمافزار قبلی در ECU قرار میگیرد. در این حالت این احتمال وجود دارد که نرمافزار مربوطه با توجه به درخواست مالک سفارشی شود. در بسیاری از موارد، rimap خودرو برگشتپذیر خواهد بود و میتوان دوباره همان نرمافزار استاندارد کارخانه را روی ECU نصب کرد تا خودرو به شرایط اولیه بازگردد. BitBox – یک باکس نرم افزاری پیشرفهت است که امکان شناسایی ، خواندن و نوشتن واحدهای کنترل حافظه داخلی فلش را برای اهداف مختلف فراهم می کند.
{خدمات اختصاصی خودروهای کار و ماشین آلات راه سازی ?
|}بوسیله ریمپ ایسیو، نرم افزار کامپیوتر خودرو جهت دستیابی به حداکثر راندمان موتور تغییر داده می شود. «ریمپ خودرو» (Remapping) تغییرات نرمافزاری است که در برنامه ECU خودرو انجام میشود و با استفاده از این تغییرات نحوه کارکرد موتور تغییر میکند. ECU قطعهای سختافزاری است که با توجه به نرمافزاری که برای آن طراحی شده است، نحوه کارکرد موتور را کنترل و تنظیم میکند. زمانی که ریمپ انجام میشود، در واقع تغییراتی در نرمافزار داخلی ECU انجام میشود. این موضوع میتواند نحوه عملکرد خودرو را در موارد متنوعی از قبیل میزان شتابگیری، مصرف سوخت و غیره تغییر دهد.
بله همانند خودرو، می توان موتور سیکلت را هم ریمپ زد که البته این کار با ریمپ ماشین متفاوت می باشد. ریمپ موتور به منظور اهداف خاصی از جمله افزایش شتاب و قدرت موتور، بالا بردن راندمان و … صورت می گیرد. با تغییر در نقشههای ECU، میتوان پارامترهای مختلفی را بهبود بخشید؛ هرچند این فرآیند دارای مزایای متعددی است، اما ریسکها و معایبی نیز به همراه دارد. ریمپ یک انتخاب جذاب برای کسانی است که به دنبال عملکرد بهتر خودرو هستند، اما پیش از اقدام به این کار، باید تمامی جنبههای آن، بهطور کامل بررسی شود. در هر صورت باید هر لحظه آماده انواع پیشامدها در خودرویمان باشیم و راه های مقابله با آن را بدانیم. در صورت بروز هر نوع اتفاق ناگوار و خراب شدن خودرو در هر جای جای کشور عزیزمان، می توانید از خدمات مجموعه امدادیاب هوشمند بهره مند شوید.
ریمپ کار ارومیه