بررسی سئو سایت رقبا با وردپرس
تحلیل رقبا در سئو ؛ چگونه سئو سایت رقبا را آنالیز کنیم؟
در ادامه، به معرفی 5 شرکت تخصصی سئو سایت میپردازیم که توانستهاند در این حوزه موفقیتهای چشمگیری به دست آورند. آگاهی از نقاط ضعف رقباتحلیل رقبا تنها به شناسایی نقاط قوت آنها محدود نمیشود، بلکه شما میتوانید نقاط ضعفی را نیز پیدا کنید که میتوانید از آنها برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید. همان طور که می دانید لینک سازی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین جایگاه نتایج خواهد داشت. از این رو شما می توانید با استفاده از ابزار MOZ یا Ahref تمامی بک لینک های سایت رقبا را به دست آورید تا شما نیز در آن وبسایت ها لینک خود را قرار دهید. در حالت کلی تمام کسانی که برای کلمات کلیدی شما در نتایج بالا هستند به نوعی رقیب شما محسوب می شوند. تحلیل جنبههای فنی سئو شامل بررسی سرعت بارگذاری صفحات، ساختار URLها، استفاده از تگهای HTML و مسائل فنی دیگر است.
وبیت یک سایت خدمات رسانی وبمستران و گرافیست ها است بصورتی که در این سایت آموزش ، توسعه و طراحی وب و گرافیک بصورت رایگان عرضه می شود. همچنین دارای فروشگاه محصولات حرفه ای است که بصورت کاملا فارسی و از 0 تا 100 توسط تیم ما طراحی و در فروشگاه جهت خرید وبمستران اضافه می شود. یک ابزار تقریبا رایگان، که با وارد کردن آدرس سایت اطلاعات زیر رو به شما می ده. اگه پاسخ تون بله هست؛ در سایت میزفا ما یک مجموعه کامل آموزش صفر تا صد سرچ کنسول داریم که برای آشنایی بیشتر و تخصصی تر می تونید با توجه به شرایط تون یکی از موارد زیر رو انتخاب کنید. ابزار هایی رو که من بلدم و می شناسم رو در ادامه میگم و اگه ابزاری بود که شما می شناختید، ممنون میشم ازتون اون رو در قسمت نظرات به من و بقیه کاربرها معرفی کنید. پیشنها ما اینست که بفهمید رقبایتان در چه حوزه ای تبلیغات می کنند.
البته باید به این نکته توجه کنید که در برخی از کلمات کلیدی رقابت زیادی وجود دارد و اصولا سایت ها نوپا باید با کلمات ساده تر و با رقابت کمتری کارشان را شروع کنند. پیدا کردن رقبای اصلی سایت اصلا کار سختی نیست؛ خوشبختانه ابزارهای زیادی برای این کار به صورت رایگان و یا پولی در اختیار شما قرار داده شده است. اما اولین و ساده ترین راه برای پیدا کردن رقبای اصلی سایت خود، جستجو کلمات کلیدی هدف سایت است. با جستجوی این کلمات، وب سایت هایی را خواهید دید که بیشترین رتبه را با این کلمات داشته و می توان نتیجه گرفت که این وب سایت ها رقبای اصلی شما در آن حوزه خواهند بود. Screaming Frog یکی از ابزارهای بسیار قوی برای تحلیل سایت رقیب در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است که به شما کمک میکند تا به صورت دقیق وضعیت فنی سایت خود و رقبا را بررسی کنید.
در رابطه با فارسی یا انگلیسی بودن آدرس اینترنتی صفحات نیز، ایده گرفتن از رقبا می تواند به شما کمک کند. سعی کنید در این مرحله به عنوان یک مخاطب معمولی در سایت فعالیت کنید و نقاط ضعف و قوت سایت را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر سایت رقیب از سرعت بالایی برخوردار است، سعی کنید علت این موضوع را فهمیده و از آن استفاده کنید. علاوه بر این راهکار، شما می توانید از وب سایت MOZ نیز کمک بگیرید؛ کافیست کلمه کلیدی مرتبط با سایتتان را در این ابزار جستجو کنید تا بتوانید لیستی از وب سایت های فعال در همین زمینه را مشاهده کنید. توضیحات متا یک عامل رتبهبندی مستقیم نیست، اما خلاصهای از محتوای صفحه را ارائه میدهد که عامل مهمی برای نرخ کلیک خواهد بود. یکی از محبوب ترین سایت ها برای تحلیل رقبا و تحلیل سئو سایت خودمون SUMrush هست.
حتی می توان کم کاریهای سایت رقیب را فهمید و از آنها برای تکمیل کردن محتوای سایت خود استفاده کرد. مثلاً اگر سایت رقیب شما از قابلیت alt tag برای تصاویر استفاده نکرده، شما آن را برای تصاویر سایت خود استفاده کنید. اعمال چنین تغییراتی، در نهایت باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما میشود. گزینه اولی در اصل یک افزونه وردپرسی است که اجازه تجزیه و تحلیل سایت رقبا و رفتار آنها را به شما میدهد. انتخاب هر کدام از این دو روش، بستگی به تخصص و نظر شخصی شما دارد؛ اما هر دوی آنها را در ادامه بررسی میکنیم.
بررسی واکنش مخاطبان به تبلیغات رقبا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد. چنانچه سایتهای هدف را به درستی شناسایی نکنید، یک لینکسازی به جز هدر رفتن هزینه حاصلی برای شما ندارد. اما با تحلیل بک لینک رقبا، میتوانید منابع آنها را شناسایی کنید و از آنها برای دریافت بک لینک برای سایت خود استفاده کنید. با بررسی لینکهای ورودی سایتهای رقیب، درمی یابید که بک لینکها را از چه سایتهایی و بر روی چه کلیدواژههایی باید دریافت کنید تا رتبه کلمه کلیدی در گوگل ارتقا پیدا کند. ممکن است شما در یک بازه زمانی با یک کلیدواژه در صفحه اول گوگل باشید، اما در سئو هیچ چیز دائمی نیست!
هر یک از این شرکت ها دارای تجربه بالایی هستند اما در نهایت پیشنهاد ماهم، استفاده از خدمات سئو در شرکت سوبلز است. شما میتوانید درصورت داشتن هرگونه سوال از این مجموعه، به سایت آنها مراجعه کرده و یا با کارشناسان تماس بگیرید. با انجام دقیق مراحل تحلیل کیورد رقبا و استفاده از ابزارهای مناسب، میتوانید استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید و در نتایج جستجو از رقبای خود پیشی بگیرید. با بررسی محتواهای منتشر شده توسط رقبا، میتوانید از نقاط قوت و ضعف آنها آگاه شوید. این اطلاعات میتواند به شما کمک کند تا محتوای جذابتر و مفیدتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. در شبکههای اجتماعی میتوانید از موجهای رسانهای اطلاع پیدا کنید و از بازخورد آن، برای بالا بردن ترافیک و تعامل صفحه خود استفاده کنید.
نکته خوب این است که تجزیه و تحلیل رقبا، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را تقویت میکند؛ زیرا به ایجاد کمپینهای پیچیده بر اساس دادههای موجود کمک میکند. با آ اچ رفز کمپین های بازاریابی سئو ی رقبا را بررسی کنید با این سایت میتوانید نگاهی عمیق در بررسی سئوی هر سایتی داشته باشید که یکی از نکات مثبت آن است. با شناخت دقیق کلمات کلیدی، لینکهای ورودی و ساختار سایت رقبا، این امکان را دارید تا استراتژی موفقی را برای سئو وبسایت خود تدوین کنید. بررسی و تحلیلی سئو داخلی سایت های رقبا، گنجینه ای از اطلاعات ارزشمند را در اختیار شما خواهد گذاشت. با استفاده از این اطلاعات به نوع محتوای منتشر شده توسط آنها، سرعت انتشار آنها و کلمات کلیدی هدف گذاری شده خواهید رسید.
رقابت برای جذب توجه کاربران و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شدت افزایش یافته است. هر وبسایتی برای موفقیت نیاز دارد که درک کاملی از رقبا و عملکرد آنها داشته باشد. تحلیل سایت رقبا به کسبوکارها این امکان را میدهد که نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند و استراتژیهای بازاریابی خود را بهینه سازند. از طریق استفاده از ابزارهای تحلیل رقابتی میتوان به اطلاعات حیاتی مانند کلمات کلیدی مورد استفاده، بکلینکها و محتواهای محبوب رقبا دست یافت و بر اساس آنها تصمیمات استراتژیک گرفت. در این مقاله از ژاکت آکادمی، به معرفی ۱۲ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا میپردازیم که هرکدام از آنها ویژگیها و کاربردهای خاص خود را دارند. در نهایت، تحلیل رقبا یکی از مؤثرترین روشها برای بهبود استراتژی سئو و ارتقاء رتبه سایت شما در نتایج جستجو است.
شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. حتی پیش نمایشی از عنوان و توضیحات متا آن سایت را برای شما نمایش میدهد. این اطلاعات به ظاهر ساده، می تواند کمک شایانی به بهبود سئو سایت شما کند. افزونه AIOSEO چنین تجزیه و تحلیلی را با استفاده از پارامترهای مختلفی انجام میدهد و مرحله به مرحله پیش می رود. فرآیند تحلیل به صورت پایهای و با بررسی عنوان سئو و توضیحات متا شروع میشود.
باید سایت خود را با استفاده از داده های مرتبط جهت اولویت بندی کلیدواژه های هدف با سایت رقیب هایتان مقایسه کنید. این فرآیند به صورت کلی شامل بررسی ارتباط کلیدواژه ها با محصولات یا خدمات خود، رتبه فعلی، دامنه جستجو آن ها، صفحات رتبه بندی، محبوبیت لینک ها، بهینه سازی محتوا و مشخصات صفحه نتایج جستجو می شود. یکی دیگر از کارهایی که در آنالیز سایت رقبا به شما کمک می کند، بررسی استراتژی تبلیغاتی آنها می باشد. در واقع با این کار شما متوجه خواهید شد رقبایتان در کدام رسانه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند و از چه استراتژی هایی استفاده می کنند. همچنین بررسی استراتژی تبلیغات رقبا به شما کمک می کند تا متوجه نقاط ضعف رقبا شوید و عملکرد بهتری نسبت به آنها داشته باشید.
اگر میخواهید هر روز آموزش رایگان ببینید وارد پیج اینستاگرام میلاد رنجبری شوید . جمع این اطلاعات شامل چند صد مگابایت یا شاید چند گیگابایت اطلاعات است که باعث میشود سرعت سایت شما به شدت کند شود . از طرفی دیگر هزاران خط کد PHP با باز کردن هر صفحه از سایت شما اجرا خواهد شد تا بتواند این اطلاعات را ذخیره کند. ابزار را باز کنید و URL خود و حداکثر چهار URL رقیب را به ثبت برسانید. بهترین متخصصها رو در تمام زمینهها از بین دانشجوهای نوین استخدام کن. این میتواند منجر به تسلط بر منابع درآمدی بزرگ آنها شود و ایدههایی برای کمپینهای جدید PPC زمانی که تیمهای رسانهای آماده آزمایش بازارهای جدید هستند ارائه دهد.
شما می توانید با بررسی رقبای خود متوجه میزان اهمیت هدینگ ها شوید. سپس به ظاهر و دیزاین پست هایی که در شبکه اجتماعی آنها وجود دارد، توجه کنید بررسی هشتگ های رقیب را فراموش نکنید؛ شما باید هشتگ های اثر گذار را پیدا کنید و از بهترین آنها در شبکه اجتماعی خود استفاده کنید. حتما نقاط ضعف رقیبانتان را پیدا کنید واز تکرار نقاط ضعف رقبا در کار خود پرهیز کنید. شما در هنگام یادگیری مباحث مدیریت سایتها با این موضوع آشنا شدید که میتوانید با استفاده از بخش Ecommmerce در گوگل آنالیتیکس، ببینید کدام محصول شما بیشتر فروش داشته. پس میشه ازشون به عنوان یک ابزار بسیار مهم در آنالیز سایت استفاده کرد . بدون شک هیچ سرویس دیگری به این دقت نمیتواند میزان فروش روزانه شما را مشاهده و آنالیز کند.
با تحلیل وضعیت فنی سئوی رقبا، میتوانید مشکلات فنی سایت خود را شناسایی کرده و به بهبود عملکرد سایت خود بپردازید. ابزارهایی مانند Google Page Speed Insights و Screaming Frog میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. ابزار اول وبسایت Webconfs.com است، که سایت رقیب ما را بر اساس پرترافیکترین کلمات کلیدی، سنجش میکند و آمار آن را به ما نشان میدهد. تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال نقش مهمی دارد، با این حال اگر این کار را درست انجام ندهید و نقشه راه نداشته باشید، موفق نخواهید شد. یکی از اقداماتی که در این زمینه باید انجام بدهید، آنالیز سایت رقبا و دیدن رتبه سایت آن ها است که به ابزار خاص خود نیاز دارد.
فقط به این دلیل که یک رقیب بازدید زیادی دارد، به این معنی نیست که در بازی برنده شده اند. گاهی اوقات یک وب سایت برای محتوایی که خیلی خوب نیست هم بازدید زیادی دارد.به همین دلیل بسیار مهم است که فراتر از آنالیز ترافیک بروید و نگاهی دقیق به آنچه در صفحات رقبا وجود دارد، داشته باشید. از یک نسخه آزمایشی رایگان BuzzSumo استفاده کنید تا ببینید محتوای پردرآمد آنها چیست و سپس ببینید آیا می توانید چیز بهتری ایجاد کنید. این افزونه همچنین به شما این امکان را میدهد که به راحتی محتوا و ساختار سایت خود را بهینهسازی کرده و در مقابل رقبا، عملکرد بهتری داشته باشید. با توجه به سادگی استفاده از AIOSEO و امکانات پیشرفتهای که ارائه میدهد، این ابزار برای هر کسبوکاری که بر روی پلتفرم وردپرس فعالیت میکند، انتخابی مناسب است.
این ابزار همچنین به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی پرکاربردی که رقبا از آنها برای جذب ترافیک استفاده میکنند را شناسایی کنید و با استفاده از آنها، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو مثل گوگل بهتر کنید. اولین ابزار آنالیز سایت رقبا از نظر سئو و کلمات کلیدی و بک لینک که قصد معرفی آن را داریم، ابزار ایرانی مکسئو است. ابزارها و سایت های خارجی زیادی، توسط سئو کاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. اما فکرش را بکنید امکان استفاده از تمامی این امکانات با یک ابزار حرفه ای و ایرانی فراهم باشد. مکسئو یکی از بهترین ابزارهای تحلیل سایت رقبا است که توسط جمعی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایرانی توسعه داده شده است.
هنگامی که از بهترین شرکتهای سئو سایت صحبت میکنیم، نام سوبلز بهطور حتم یکی از نخستین گزینهها به ذهن میآید. این شرکت با بیش از 10 سال سابقه در زمینه سئو، طراحی سایت و ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ، موفقیتهای چشمگیری کسب کرده است. اعضای تیم سوبلز با ترکیب تجربه و انگیزه بالا، به هر پروژه بهعنوان یک چالش جدید نگاه کرده و تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین نتایج بهکار میبندند. علاوه بر آن، در این مرحله می توانید با تحقیقات کلیدواژه، لیست کلیدواژه های هدف خود را برای پروژه گسترش دهید. برای انجام این کار باید از منابعی فراتر از داده های ارگانیک فعلی و همچنین اطلاعات رقبای خود که به آن دسترسی دارید، استفاده کنید.
وبسیما در درجه اول به عنوان یک شرکت طراحی سایت شناخته میشود، اما در کنار آن، خدمات سئو نیز ارائه میدهد. این مجموعه با بهرهگیری از تیمی که در زمینه بهینهسازی سایت تجربه دارد و در برخی پروژهها به بهبود رتبه سایتهای مختلف کمک کرده است. با اینکه تمرکز اصلی وبسیما بر طراحی سایت است، اما حضور کارشناسان سئو در این شرکت باعث شده تا بتواند در این زمینه نیز پروژههایی را به انجام برساند. SpyFu ابزاری است که به شما امکان میدهد کلمات کلیدی پولی و ارگانیک رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار به شما نشان میدهد که رقبای شما برای چه کلمات کلیدی در گوگل ادز تبلیغ میکنند و چه رتبهای برای کلمات کلیدی ارگانیک دارند. SpyFu همچنین ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی و ردیابی رتبهبندی ارائه میدهد.
یعنی باید با استفاده از فیلترشکن و یا سرور مجازی (VPS)، از یک آی پی غیر ایرانی استفاده کرد؛ که البته ما روش دوم را پیشنهاد میکنیم. این ابزار جزو محبوب ترین روش های تجزیه و تحلیل در بین بازاریابان اینترنتی و افراد حرفه ای این حوزه است. این افزونه دارای دو نسخه پولی و رایگان است؛ که ورژن پولی آن، ابزارها و امکانات بیشتری دارد. برای شروع استفاده از این پلاگین، نیاز به انجام اقدامات زیر دارید. در حین ارزیابی تکنیکهای سئو رقبا، به یاد داشته باشید که اگر شما روی آنها تمرکز کردهاید تا آنچه که برای آنها کار میکند را انجام دهید، دارید از ساخت چیزی بهتر و اورجینال غافل میشوید.
اکثر افرادی که با وردپرس کار میکنند، تجربه استفاده از افزونه Yoast را دارند. این افزونه را میتوان رقیب اصلی پلاگین All in one seo در وردپرس دانست. اما امکان مقایسه در افزونه AIOSEO بیشتر است و همین موضوع، دلیل انتخاب ما برای این بخش بود. کار کردن با این افزونه بسیار ساده است و بیش از ۳ میلیون کاربر دارد که برای کسب و کارهای مختلف، از آن استفاده میکنند. یک چیز که من از رقبا استفاده میکنم، برنامههای خزیدن و معماری آنها است. من بررسی میکنم که کدام پوشهها و صفحات را اولویت میدهند، برای کلمات کلیدی و موضوعات چه چیزی را جلب میکنند و چه چیزی برای آنها مهم نیست.
حتی این ابزار آمار مربوط به بازدیدکنندگان از سایت رقیب را به تفکیک کشور نمایش میدهد. البته خیلی نمیتوان به این آمار استناد کرد؛ چون بسیاری از کاربران ایرانی از آی پی های غیر ایرانی برای فعالیت در اینترنت استفاده میکنند. برای استفاده از ابزار Semrush، باید به بخش Domain Overview رفته و آدرس سایت رقیب خود را در آن وارد کنید. در گام بعدی، دکمه Search را بزنید تا این ابزار یک نمای کلی از اطلاعات مربوط به سئوی سایت رقیب را برای شما نمایش دهد. روش بعدی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت های رقیب، استفاده از ابزار SEMrush است. البته سایت مربوط به این ابزار برای کاربران ایرانی محدود شده است و ناچار به تغییر IP خواهیم بود.
ابزارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد؛ اما All in One SEO (یا به اختصار AIOSEO) و ابزار Semrush، دو روش رایج برای انجام این کار هستند. وظیفه موتور جستجو این است که بهترین پاسخ و تجربه کاربری را برای فرد جستجوکننده فراهم کند. شما میتوانید تجربه بهتری ایجاد کنید با اینکه مستقیم، مختصر و با فرمت متفاوت عمل کنید. یاد بگیرید چگونه تکنیکهای سئوی رقبا را تحلیل کرده و عملکرد سایت خود را بهبود بخشید. وبسیما، در کنار دیگر شرکتهای فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ، یکی از مجموعههایی است که خدمات معتبر و قابلاعتمادی در این زمینه ارائه میکند و جایگاه خوبی در میان شرکتهای سئو دارد. در حالت کلی تحلیل رقبا را می توان در چهار دسته زیر تقسیم بندی نمود که این دسته بندی ها یکی از پرمصرف ترین و مهم ترین دسته بندی های موجود است.
Semrush همچنین ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل محتوا و ردیابی رتبهبندی ارائه میدهد. با تحلیل کلمات کلیدی رقبا، میتوانید بفهمید آنها چگونه کاربران را جذب میکنند و با چه کلماتی به رتبههای برتر گوگل رسیدهاند. این اطلاعات ارزشمند، نقشه راه شما برای بهبود سئو و افزایش ترافیک وبسایت خواهد بود. با ما همراه باشید تا هر چه درباره یافتن کلمات کلیدی رقبا نیاز دارید، از بهترین ابزارها و نحوه یافتن کلمات کلیدی توسط آنها را به شما آموزش دهیم. تعدادی ابزار های سئو وجود دارد که می تواند در بک لینک های رقبا، کلمات کلیدی، معرفی ها و موارد دیگر جستجو کند.اگر در SEO تازه وارد نیستید، با یک ابزار رایگان مانند SEMRush شروع کنید. اما اگر این طور نیست، بهتر است برای رقابت در این کلمات کلیدی با رقبا، برنامه ریزی کنید.
سایتهایی که بیشترین تکرار در صفحه اول به ازای کلمات کلیدی جستجو شده دارند، میتوانند رقیب شما باشند. چون این تحلیل به شما کمک میکند تا دید بهتری نسبت به فعالیت خود داشته و شانس موفقیت استراتژی انتخابی، بیشتر شود. می دانید که سئو یکی از مهمترین مهارت هایی است که برای رشد یک وب سایت باید به کار بگیرید. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، میتوان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آنها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل میشود.
سپس میتوانید یک دید کلی نسبت به کارهایی که باید انجام دهید داشته باشید . حالا سوال پیش میاد که ما باید چه چیزهایی رو در وبسایت رقیبان خود بررسی کنیم . به کمک تجزیهوتحلیل رقبا میتوانید از نقاط ضعف آنها استفاده کرده و آن را به فرصتهایی برای رشد سئو کسبوکارتان تبدیل کنید. تحلیل رقبا در سئو یکی از عوامل مهم موفقیت در فضای دیجیتال محسوب میشود. با نگاه به تجربیات و استراتژیهای رقبا، میتوانیم به طراحی استراتژی سئو هوشمندانهتر بپردازیم.
برای رسیدن به جایگاهی مناسب در نتایج گوگل، نیاز به بهبود وضعیت سئو سایت خود داریم. این کار نیاز به بررسی فاکتورها و عوامل مختلفی دارد که باید کنترل شوند. اما بررسی وضعیت سئو سایت های رقیب و شناسایی عوامل موفقیت آنها، میتوان برای ما ارزشمند باشد. این موتور جستجوگر به شما کمک میکند تا در کوتاه ترین زمان، به سایت هایی لینک شوید که اطلاعات درخواستی شما را دارند. پس میتوان از این موتور جستجوگر، برای شناسایی سایت های رقیب استفاده کرد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/